Ce sunt cuvintele cheie long-tail

Atunci când vorbim de cuvinte cheie long-tail, cea mai comună greșeală este să spunem că acestea sunt cuvintele cheie mai lungi sau formate din mai multe cuvinte.

Ce înseamnă long-tail Keywords

Long-tail Keywords nu își are originea numelui în numărul de cuvinte sau lungimea acestora, ci în poziționarea lor în graficul interesului de căutare.

Pentru a explica mai bine acest concept, am creat un grafic cu poziționarea acestora în graficul menționat.

În zona de interes de căutare crescut avem cuvinte foarte căutate, iar spre coada graficului sunt cuvintele cheie long-tail cu un interes de căutare mai scăzut.

grafic long tail

De ce trebuie să ne pese de long-tail?

Cuvintele cheie long-tail reprezintă aproximativ 94% din totalul de căutări făcute pe Google. Prin urmare, dacă nu optimizezi și pentru aceste cuvinte, pierzi trafic important.

De asemenea, căutările long-tail pot fi mai valoroase din punct de vedere business deoarece acestea sunt mai specifice. Spre exemplu, cineva care caută placă video *model* preț este mult mai aproape de decizia de cumpărare decât cineva care caută placă video.

Long-tail și numărul de căutări

Este greșit să spunem că long-tail keywords au un anumit număr de căutări pe lună pentru că încadrarea lor diferă de la business la business prin raportare la cuvintele cheie principale.

Într-o industrie unde avem multe cuvinte cheie principale cu un volum de căutare de 10.000+, putem considera long-tail tot ce este sub 500, dar dacă vorbim de o industrie unde cuvintele cheie principale au un volum de căutare mai mic de 1000, atunci vom considera long-tail acele cuvinte care au mai puțin de 100 (chiar 10 în funcție de caz) de căutări pe lună.

Cât de ușor poți ranka pe cuvinte long-tail

Așa cum sugeram prin textul de mai sus, nu întotdeauna aceste cuvinte au și un nivel de competitivitate mai mic. Întrucât pot fi responsabile de aducerea unor vizitatori cu intenția clară de cumpărare, tot mai multe business-uri ignoră cuvintele cheie principale și își dezvoltă strategia SEO cu precădere pe optimizarea paginilor pentru cuvintele cheie long-tail.

Cu toate acestea, cum domeniul SEO este recunoscut pentru it depends, depinde de industrie și de valoarea acestor cuvinte pentru business, dar și de concurență. Prin urmare, ai nevoie de o analiză a competiției pentru a afla dacă este sau nu ușor să rankezi pe acele cuvinte. (cel mai probabil voi scrie și despre procesul de analiză a competiției, iar în momentul în care voi publica articolul respectiv revin cu link)

Partea bună este că există multe cuvinte cheie de acest tip și este destul de greu pentru un business să le acopere pe toate. Prin urmare, le poți găsi pe cele cu un nivel de competitivitate mai mic, mai ales dacă ai o afacere la început de drum sau un blog personal unde nu vrei să investești în Link Building.

Cum găsești cuvinte cheie long-tail

Tool-uri

Atunci când vorbim despre cuvinte cheie cu interes de căutare scăzut în limba română, procesul de identificare este îngreunat de faptul că multe tool-uri nu reușesc să aloce un interes de căutare acestora și în anumite cazuri vei vedea că tool-ul raportează că nu există interes de căutare deși tu vezi în Google Search Console că anumite cuvinte aparent fără interes de căutare și îți aduc trafic.

Printre tool-urile pe care le-am folosit pentru identificarea cuvintelor cheie sunt: Ubersugest (varianta free/lifetime subscription), ahrefs, Semrush, Keyword Planner de la Google și Cognitive SEO.

În aceste tool-uri poți pleca de la cuvintele principale pentru a găsi altele cu interes de căutare mai scăzut și cu potențial de conversie mai bun.

Spionarea competiției

Tot de o parte dintre tool-urile mai sus menționate te poți folosi pentru spionarea competiției.

Poți pleca de la o adresă URL a unui site care știi că are trafic în nișa ta (îl poți identifica tot prin tool) și să vezi o mare parte din cuvintele cheie care îi aduc trafic. De aici poți face o listă de cuvinte cheie long tail cu potențial.

Google Search Console

Atunci când site-ul tău aduce deja trafic organic din Google, te poți folosi de informațiile pe care le ai în Google Search Console pentru a identifica alte cuvinte care nu aduc trafic, dar fac impresii. Vei observa că o parte dintre aceste cuvinte sunt de tipul long-tail și te poți folosi de informații pentru a crea alte pagini care să răspundă acelui interes de căutare.

Poți aplica multe filtre în GSC, mai ales dacă exporți datele în DataStudio, dar câteva filtre de bază direct în GSC ar fi setarea traficului pe ultimele 6-12 luni în zona de performance și de aici identifici URL-urile care aduc cel mai mult trafic ➤ pui filtru pe fiecare URL și vezi ce KW sunt asociate cu el ➤ acum ar trebui să ai câteva idei: fie de îmbunătățire a articolului/paginii respective, fie de a crea altă resursă pe site care să răspundă unui interes de căutare pe care pagina analizată nu-l îndeplinește.

Forumuri

În general forumurile sunt locurile unde utilizatorii creează topicuri cu titluri mai lungi. Prin analiza acestor topicuri, dar și a limbajului folosit de useri poți obține insight-uri valoroase cu privire la limbajul pe care îl folosesc atunci când se referă la anumite subiecte.

Related Search/sugestiile de la Google

Atunci când faci o căutare pe Google vei observa că primești câteva sugestii cu privire la ce cuvinte poți scrie în continuare. În același timp, după ce faci căutarea, în josul paginii, ai câteva sugestii de căutări pe care Google le consideră relevante pentru tine în baza a ceea ce tocmai ai căutat.

Informațiile acestea te pot ajuta să identifici long-tail keywords pe care să le folosești pentru site-ul tău, dar atenție că Google se bazează pe popularitatea căutărilor atunci când face aceste sugestii. Prin urmare, șansele sunt mari ca acele cuvinte să aibă un nivel mare de competitivitate.

sugestii related cautari

Intuiție

Uneori trebuie să mergi și pe intuiție și să scrii articole/creezi pagini în funcție de ce consideri că ar putea să se caute. Cel mai simplu exemplu este apariția articolelor de tipul Samsung S22 preț sau Samsung S22 specificații înainte de lansarea telefonului pe piață.

Chiar dacă am dat un exemplu ușor, am menționat mai sus că tool-urile uneori nu reușesc să vadă interesul de căutare real și te poți trezi cu 50+trafic/lună pe un cuvânt cheie ales din instinct, dar care, conform tool-urilor, ar avea 0 interes de căutare. Nu este un număr impresionant de accesări, dar la o rată de conversie bună, poți face profit.

Concluzie

Cuvintele cheie long-tail nu sunt întotdeauna lipsite de competiție, ba chiar uneori s-ar putea să fie competiția mai mare deoarece pot aduce mai mult profit. De asemenea, trebuie reținut faptul că acestea sunt cuvinte cu mai puține căutări (aflate în coada graficului de interes de căutare) și nu le putem defini ca fiind keywords mai lungi.

Scriu despre lucruri care îmi atrag atenția, locuri prin care merg, festivaluri și uneori îmi mai dau cu părerea despre ce se întâmplă pe internet. În timpul liber mă uit la filme, seriale și nu ratez vreo ocazie de a cunoaște oameni sau de a merge la un concert bun.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.