În Grecia printre români | Pieria, Paralia Katerini

Am fost pentru prima dată în Grecia și am nimerit fix în stațiunea aia vecină cu România. Nu, nu mă refer la distanță aici și n-am ajuns nici la Bulgari. Spun doar că dacă mă duc sâmbătă seara prin Centrul Vechi s-ar putea să găsesc mai puțini vorbitori de română decât în Paralia Katerini

Paralia Katerini, Grecia
Plaja din Paralia Katerini | #withgalaxy

Vineri, 21 septembrie, cu câteva secunde înainte să plecăm din parcare se aude din boxe o voce care ne spune câte ore vom face pe drum, care sunt regulile și fix când zice că suntem în siguranță se aude POC! Un alt autocar a dat cu spatele și ne-a spart geamul. Partea bună e că au adus repede alt autocar, am mutat bagajele și în vreo 15 minute plecam iar, de data asta fără incidente.

Prima oprire a fost într-o localitate din Bulgaria, loc unde m-am simțit ca și cum m-aș fi teleportat în trecut. Era genul ăla de bodegă la care mergeam când stăteam cu bunicii la țară ca să bea bunicu`o țuică și eu un pahar de suc. Diferit e că aici se auzeau manele, d-astea românești cu copii minune și vijelii.

După alte câteva ore de mers am ajuns în Paralia, Pieria, Grecia sau Paralia Katerini după numele din oferta turistică.

Paralia Katerini, Grecia calatorie
Tot plaja din Paralia Katerini | #withgalaxy

Dacă vă imaginați că doar se vorbește româna pe acolo vă înșelați. Aproape toate reclamele și semnele de la magazine erau în greacă, traduse în engleză și… badumtss română. Deja intrasem la idei și aveam impresia că am rămas în Dr. Taberei și au făcut Grecii mare cu plajă din gropile de la metrou.

Lăsând gluma pot spune că a fost frumos să văd că multe semne erau traduse în română și că majoritatea restaurantelor aveau cel puțin un angajat care vorbeste românește.

Ce mi-a plăcut în Paralia Katerini

Paralia Katerini, Grecia plaja
Încă o poză cu plaja din Paralia Katerini | #withgalaxy
  • Nu se dă șpagă la restaurant. Imaginează-ți că poți plăti un meniu de 5 euro doar cu 5 euro!
  • Aproape după fiecare masă am primit ceva din partea casei, fie că a fost vorba de un ciorchine de struguri sau câte o înghețată.
  • Prețuri foarte bune la mâncare. Un meniu cu cartofi prățiți, ceafă de porc și salată de varză costa 5 euro de exemplu, iar un piept de pui sau niște costițe cu cartofi prăjiți undeva la 6-7 euro.
  • Oamenii au investit în locul ăla ca să-l transforme în stațiune turistică. Plajele erau foarte fain amenajate, trotuarele foarte prietenoase cu trolerele noastre și n-aveau borduri de jumatate de metru.
  • Nisipul foarte fin și apa curată cu excepția meduzelor care au invadat apa în prima zi, dar apoi cred că au fugit pe la vreun Pandora la coadă că nu le-am mai văzut.
  • Plaja nu era acaparată de sezlonguri și deși erau multe, am văzut că multe dintre cele nefolosite erau strânse ca să facă loc turiștilor care voiau să stea pe nisip.
  • Am putut închiria biciclete care semănau cu niște mașinuțe din Familia Flinstones și timp de o oră am luat străzile stațiunii la pedalat. Am descoperit că stațiunea e chiar foarte micuță, dar că pe la ieșire există și niște hoteluri de multe stele și vile demne de un episod din Narcos. Nebunia asta ne-a costat 7 euro împărțiți la două persoane.
Paralia Katerini, Grecia calatorie cu andreea
Nu e o poză cu plaja din Paralia Katerini | #withgalaxy

Ce nu mi-a plăcut în Paralia Katerini

• În ciuda nisipului fin și a apei curate m-a deranjat destul de mult faptul că în unele locuri pe plaja nisipul era o combinație de nisip cu chiștoace.
  • Am mers la Chillbox, un loc care arată super fancy și drăguț, ca să ne facem propria înghețată/preparat dulce și a fost mult sub așteptări. Aveau un fel de iaurt făcut în casă ca să-l folosești ca bază și apoi puteai adăuga diferite creme (nutella, kinder) M&Ms, fulgi de ciocolată sau alte bomboane. Lecția de la Chillbox a fost să nu mai fac nici un preparat dulce cu bază de iaurt și să mănânc înghețată de la magazin.
  • Vremea s-a jucat puțin cu noi, dar nu pot spune că mi-a displăcut pentru că fix în ziua cu vreme mai friguroasă am fost în excursie la Meteora și oricum n-aveam cum să stăm la plajă.

Dacă stai mai mult de câteva zile și nu vrei să-ți petreci toată vacanța pe plajă există și varianta de a lua o excursie. Noi am ales o fugă de o zi la Meteora unde am făcut foarte multe poze faine. Excursia aste ne-a costat 15 euro plus o masă la una dintre opriri de 5 euro.

Meteora, Grecia
Meteora | #withgalaxy

Treaba cu Meteora asta e că e o destinație concepută pentru persoanele religioase datorită mănăstirilor din zonă și istoriei locului. Noi am ales, însă, pentru priveliștea faină de acolo și de fiecare dată când opream la o mănăstire fugeam de lângă autocar ca să admirăm priveliștea și să facem fotografii prin jur.

Panorama de la Meteora
Priveliște Meteora | #withgalaxy

A, și încă ceva, la magazinul cu obiecte bisericești la care am oprit în drum spre Meteora aveau parfumuri d-alea cu nume erotice gen playboy/obsession, etc și tipe aproape goale pe cutie. Presupun că erau și sfințite.

Închei transmisia. Ne citim în următoarele articole, ne vedem pe Instagram și vă las și cu povestea Andreei.

Aici aveți un link către Galaxy Note 9
*Fotografiile din articol au fost trecute prin filtre VSCO și Snapseed.

Scriu despre lucruri care îmi atrag atenția, locuri prin care merg, festivaluri și uneori îmi mai dau cu părerea despre ce se întâmplă pe internet. În timpul liber mă uit la filme, seriale și nu ratez vreo ocazie de a cunoaște oameni sau de a merge la un concert bun.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.