M-am urcat pe motor si mi-a placut cam mult | Scoala Moto Ami

2

Prima luna din 2017 a trecut si deja am bifat inca un lucru de pe wishlist. Sambata am fost la Scoala Moto Ami si mi-a placut destul de mult incat sa-mi doresc sa ma urc pe un motor si a doua oara.

Trebuie sa recunosc, nu ma asteptam ca lucrurile pe care le-am pus pe lista sa se intample asa de repede, dar asta ma bucura foarte mult, asa ca voi incepe prin a-ti povesti cum a fost prima mea experienta pe doua roti. 

Instructorul a fost foarte de treaba si primul pas a fost sa ne explice fiecare functie a motocicletei. Adica unde sunt franele, acceleratia, ambreiajul, cum se porneste, care e punctul neutru, care e diferenta intre frana de spate si cea de fata si importanta lor. Din aventurile mele cu bicicleta eram obisnuit sa nu folosesc mai deloc frana de fata pentru ca stiam ca daca fac asta o sa zbor de pe bicicleta, dar la motocicleta se pare ca frana de pe fata trebuie actionata in proportie de 70%, iar cea de pe spate, 30% pentru ca centrul de greutate este pe partea din fata din cauza pozitiei si a motorului.

Urmatorul pas a fost sa ma urc pe motor si sa primesc instructiunile finale inainte de a porni la drum prin poligon. Primele 2-3 ture le-am dat fara sa accelerez ca sa ma obisnuiesc cu motorul si sa invat sa iau virajele fara sa pic, dar apoi treaba a devenit mult mai faina cand am inceput sa folosesc si acceleratia.

marius calin scoala ami

Ce-i drept, nu e asa de usor sa mergi pe motor pentru ca trebuie sa fii atent la multe lucruri deodata. Cel mai important e sa iti tii echilibrul, dar daca stii sa mergi pe bicicleta n-o sa ai probleme cu asta, apoi sunt lucrurile legate de schimbatul vitezei, modul de franare si viteza cu care intri in viraj. Ideea e sa nu ai viteza prea mica pentru ca o sa pici, dar nici prea mare pentru ca o sa derapeze motorul si iar pici.

Eu m-am prins destul de repede care e treaba cu echilibrul, virajele si acceleratia si dupa cateva ture de mers in linie dreapta am inceput sa fac traseul cu jaloane, la inceput am evitat sa iau cateva viraje pentru ca simteam ca nu mi-as tine echilibrul, dar dupa vreo jumatate de ora n-am mai avut probleme nici cu asta. Am avut norocul ca in timpul vizitei noastre sa fi avut si un student al scolii ore acolo si am urmat traseul pe care il facea el.

Iulia mi-a spus ca ma descurcam bine pe traseul ala cu jaloane si ca ar trebui sa ma apuc sa fac scoala moto. Ce-i drept, in ultimele 20 de minute m-am obisnuit cu motorul si am reusit sa fac tot traseul care era acolo destul de usor si la o viteza ok.

Mi se pare greu sa pornesti daca locul e putin inclinat spre spate pentru ca trebuie sa actionezi ambreiajul si acceleratia in acelasi timp si nu e ca la masina, aici acceleratia e mult mai sensibila si daca accelerezi prea mult si dai drumul la ambreiaj s-ar putea sa te trezesti ca fuge motocicleta de sub tine. Dar tot ce trebuie sa faci e sa exersezi plecarile astea si dupa cateva minute o sa gasesti echilibrul dintre ambreiaj si acceleratie.

marius calin moto

Cu toate astea, pot sa spun ca daca ar fi sa fac o comparatie cu primele lectii de condus, la moto a fost mult mai ok si m-am prins foarte repede de ce trebuie sa fac. Motocicleta se simte mult mai bine decat o masina si o poti controla mult mai usor.

Senzatia data de doua rotie e foarte faina si Iulia cam are dreptate, ma bate gandul sa ma apuc de scoala moto.

Si acum ca te-am facut curios e timpul sa-ti spun cateva lucruri despre Scoala Moto Ami.

Scoala a fost infiintata in anul 2014 si este prima scoala care a venit cu ideea faina de a tine cursuri intr-o hala de 1500 mp, adica nu te deranjeaza nici frigul, nici ploaia de afara si eu chiar am avut mai multa incredere sa ma urc pe motocicleta stiind ca nu prea am ce sa lovesc pe acolo.

Fiecare cursant trebuie sa treaca prin cele 26 de ore obligatorii, acestea sunt structurate in ore de poligon, enduro si trafic. Trebuie sa mentionez si faptul ca Scoala Moto Ami a introdus si cursuri de Prim ajutor si Echipamente si siguranta rutiera care, consider eu, sunt cursuri care nu trebuie sa lipseasca din pregatirea oricarui participant la trafic si nu numai.

Bucurestenii cu job pana la ora 18 isi pot programa sedintele in timpul weekend-ului in intervalul orar 10:00-18:00.

Cele 13 sedinte costa 1000 lei si costul total ajunge la 1200 dupa ce platesti si taxa de examen. Banii se pot plati si in rate, iar daca te simti norocos, Scoala Moto Ami in parteneriat cu Clubul Revenge organizeaza si un concurs prin care poti castiga intregul curs gratuit.

2 COMENTARII

  1. mult succes cu școala dacă te apuci, sper să nu devii și tu acel gen de motociclist pe care-l urăsc de moarte: vine cu 200 la oră în localitate și te înjură dacă cumva te bagi în fața lui pe pistă, pardon, șosea… 😀

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.