Webstock 2016 | lucruri faine si ceva care m-a socat | plugin pentru like/dislike

Bine te-am regasit pe blog. Poate ca suna cam ciudat, dar odata cu Webstock 2016 am realizat un lucru foarte important, acela ca mi-am cam ignorat blogul in ultima perioada si, la inceput, mi-am propus ca o sa fie spatiul meu unde o sa aberez cat ma tine tastatura. Asa ca inainte sa incepem discutia despre Webstock 2016, vreau sa iti spun ca voi reveni in curand cu articole personale si imi voi face un plan editorial mult mai bine pus la punct, adica o sa postez mai des si (sper eu) mai bine.

Asa cum spunea si Dudus a.k.a Andreea (va las si articolul ei la final), Webstock a fost si pentru mine prima conferinta la care am participat in calitate de blogger. Nu stiu in ce an se intampla asta la ea, dar pentru mine prima data a fost anul trecut, la aproape doua luni dupa ce imi deschisesem blogul pe domeniu .ro. Intre timp am facut un an de blogging si nu regret perioada asta in care am cunoscut atatia oameni faini si am participat la o gramada de conferinte, evenimente si petreceri.

Webstock 2016 Marius Calin

Cu ce am ramas dupa Webstock 2016:

Marian Godina a fost o aparitie aparte in cadrul conferintei pentru ca, neavand vreun background de speaker, a reusit sa faca niste glume foarte bune si ne-a povestit cum a inceput toata treaba cu pagina de FB si despre piedicile de care s-a lovit, printre astea numarandu-se si scepticismul parintilor cu privire la mediul online.

Tot in cadrul conferintelor a aparut si Howard Dell, un canadian care mai avea putin si ma facea sa plang. De ce? Omul asta n-a trait doar o viata. A practicat cateva sporturi, a trecut peste un transplant hepatic, a participat la Vocea Romaniei, a jucat in filme si multe alte lucruri pe care nu prea mi le mai amintesc ca deja intrasem intr-o stare d-aia gen #cefaccuviatamea.

*Inainte sa trec mai departe, stiu ca multi dintre voi probabil stiti deja ce s-a discutat la Webstock 2016, asa ca o sa incerc sa vin si cu cateva pareri personale cu privire la subiectele astea ca sa nu va plictisesc cu lucruri pe care deja le-ati auzit. 

Urmatorul workshop la care am participat a fost cel despre blogging.

Speakeri: Vali Petcu, Radu Dumitru si Luiza Daneliuc. 

Cei mai multi dintre voi il stiti pe Vali drept Zoso, baiatu` ala care cauta cearta pe internet. Ei bine, aici n-a fost vorba despre vreo cearta sau ceva, ci despre niste sfaturi foarte utile pentru un blogger aflat la inceput de drum, dar si pentru cei care se afla in online de ceva timp. A vorbit despre multe lucruri pe care deja le stiam/ citisem despre in alte articole, dar un reminder nu strica niciodata. Pentru ca site-ul tau sa fie cat mai usor de utilizat si indexat de catre motoarele de cautare trebuie sa aiba un design bun, hosting bun, plugin-uri proprii si sa fie mobile friendly. Pe langa asta, a mai vorbit si despre faptul ca ai nevoie de un plug-in de like/dislike pentru ca oamenilor le place sa voteze, asa ca m-am conformat si am pus si eu unul pe blog, asa ca daca lasi un comentariu s-ar putea sa te trezesti cu cateva like-uri. 

Radu Dumitru a spus niste lucruri foarte smart despre strategia pe care trebuie sa o ai atunci cand lansezi un blog si despre faptul ca trebuie sa ai rabdare pentru ca o sa treaca ceva timp pana cand vei incepe sa castigi bani din blog. Adica poate sa dureze doua luni, patru sau chiar un an si ceva. Eu am vazut foarte multi bloggeri care nu scriu pentru bani si asta e bine, pana la urma trebuie sa faci ceea ce iti place si daca reusesti sa scoti bani din asta, cu atat mai bine.

Cand mi-am facut blogul am scris despre o gramada de subiecte, era un fel de #cudetoate si nu prea intelegeai mare lucru din el. Faptul ca am facut asta la inceput m-a ajutat sa gasesc subiectele de care sunt interesat si am inceput sa gandesc o strategie pe care o voi pune in practica in curand. Un citat cu autor necunoscut spune ca, in blogging, dureaza un an sau doi pana sa iti gasesti nisa sau subiectele despre care iti place cu adevarat sa scrii. Asta se intampla pentru ca la inceput ai foarte multe lucruri pe care le-ai stocat in mintea ta de-a lungul timpului si vrei sa le spui, asa ca te pui pe scris si nu te mai opresti.

Luiza Daneliuc a vorbit despre PFA, SRL-uri si modalitatile prin care poti sa castigi bani din blog legal.

Urmatorul pe lista Webstock 2016 a fost workshop-ul despre vlogging care s-a lasat cu un debate.

Speakeri: Matei Dima, Bianca Adam, Costin Cocioaba, Laura Musuroaea, Geanina Staicu Avram

De data asta o sa scriu despre subiectele care au fost dezbatute pentru ca ar fi destul de greu sa iau speakerii pe rand. Adobe Premiere si Final Cut sunt programele pe care le prefera pentru editare, concurenta in vlogging nu este asa de mare pentru ca sunt putini oameni care fac asta asa cum trebuie si, in caz ca te-ai gandit sa te apuci de vlogging, speakerii au spus ca e loc si pentru tine.

Problema cea mai dezbatuta din cadrul acestui workshop a fost cea referitoare la click bait-uri. Bianca Adam era revoltata pentru ca un alt vlogger foloseste tehnica asta foarte des pentru a face vizualizari si ea sustine ca nu ar face niciodata lucrul asta pentru ca isi respecta fanii.

*Un mic disclaimer inainte sa trecem mai departe. Vlogging-ul nu face parte din categoria mea de interese, asa ca am vazut cel mult doua trei vlog-uri de la cei mai sus mentionati pentru a-mi face o idee despre subiectele pe care le abordeaza. Singura exceptie este Matei Dima, a.k.a BRomania ale carui vloguri primesc un play de fiecare data cand apar prin news feed. 

Revenind la problema noastra cu click bait-urile. Parerea mea e ca fiecare face ce vrea, daca el alege sa isi bata joc de audienta sa asa cum fac ziarele de cancan, nu ii poti interzice acest lucru si singurii in masura sa faca ceva sunt subscriberii lui care pot alege sa dea un-subscribe atunci cand toata treaba asta devine prea mult pentru ei. Recunosc ca eu urasc atat de mult click-bait-ul incat deja am dat hide all tuturor postarilor care vin din partea ziarelor de scandal din Romania. De ce? Pentru ca, in calitate de cititor, merit respect si nu vreau sa “da click aici ca sa vezi cine a murit azi” . Sa luam ca exemplu titlul articolului de fata, Webstock 2016 | lucruri faine si ceva care m-a socat | plugin pentru like/dislike, va vorbesc despre Webstock 2016, am enumerat cateva lucruri faine, urmeaza sa va povestesc ceea ce m-a socat si v-am dat mai sus link-ul catre acel plugin de like/dislike.

Matei Dima a avut cam aceeasi parere cu privire la click-bait-uri si a spus ca e treaba celui care posteaza cum isi respecta/obisnuieste audienta si ca daca un lucru merge pentru el, n-are decat sa-l foloseasca.

Acestea fiind spuse, click-bait sau nu, noi suntem singurii care pot sa schimbe ceva, asta prin a rezista tentatiei de a da click pe orice porcarie care ne apare in news feed si are un titlu de genul click-bait.

In continuare, s-a vorbit despre ce ii trebuie unui vlogger ca sa aiba succes. Raspunsul este foarte simplu, munca, munca si iar munca. Exista posibilitatea sa strangi 50 de vizualizari pe clip timp de o luna si apoi sa ai noroc cu un viral si sa incepi sa iti construiesti un fan-base. Lucrul acesta e valabil in orice domeniu, daca vrei sa iti iasa ceva bine trebuie sa muncesti foarte mult si sa nu te lasi cand situatia devine grea. Daca vreti, il vom lua aici pe Mariciu care a reusit sa castige un premiu dupa 280 si ceva de zile de #unvlogpezi.

Am ajuns si la ultima parte a acestui articol, lucru care m-a socat.

E vorba despre personalitatea anului. Nu stiu la ce va ganditi voi cand auziti titlul asta, dar pe mine ma duce cu gandul la oameni care, prin intermediul actiunilor lor sau a influentei pe care o au, schimba ceva. Cred ca mai mult de 80% dintre cei prezenti acolo se asteptau ca Marian Godina sa castige titlul acesta (da, are si blog, l-am gasit acum cautand un link catre pagina de FB). Oricum, spun asta pentru ca, in ultimul an, a reusit sa schimbe cate ceva si a facut ca politistii sa fie priviti putin mai pozitiv. A rezolvat cateva probleme pe care le avea politia din Brasov cu niste sefi, s-a bagat si el in mai multe probleme, dar pana la urma a reusit sa faca mai mult PR pozitiv pentru institutia asta decat orice campanie de pana acum. El e genul de politist pe care nu m-as supara daca mi-ar da amenda, dar ma voi stradui sa nu fac ceva ca sa merit una.

Castigatoarea personalitatea anului este Geanina Staicu Avram, adica tipa de la jamilacuisine.ro. Acum ca sa nu ne intelegem gresit, imi place site-ul ei, arata bine, e ingrijit, retetele sunt usor de gasit. Pagina de FB arata si ea bine, vad ca are un reach destul de mare si asta dovedeste ca a muncit mult pentru toata treaba asta. Problema mea este ca inca nu sunt niste reguli cu privire la cei care pot concura pentru titlul de personalitatea anului. In momentul de fata, e normal sa castige cel care are un fan base cat mai mare, dovada fiind faptul ca si anul trecut a castigat Zmenta si lucrul asta ma face sa privesc concursul ca pe unul pentru cea mai populara persoana din online a anului 2016. 

Ce asteptari am de la Webstock 2017?

Formatul evenimentului imi place foarte mult, asa ca nu as vrea sa se schimbe ceva, poate doar partea cu personalitatea anului in sensul ca as vrea sa fie nominalizati oamenii care schimba ceva intr-un domeniu sau in societatea in care traiesc.

Ma astept ca workshop-urile sa se mentina la acelasi nivel si sa plec de acolo cu foarte multe informatii pe care sa le pun in practica in anii urmatori.

In incheiere, vreau sa va spun ca am plecat de la Webstock 2016 cu un vibe foarte pozitiv si voi folosi toate informatiile pe care le-am aflat la aceasta editie pentru a continua sa ma dezvolt, atat pe plan profesional, cat si pe plan personal.

Obiectivele pentru anul 2017 sunt sa lansez Bucharest Journal, lucru care se va intampla pe 7 octombrie si sa dezvolt cat mai mult mariuscalin.ro in sensul ca vreau sa scriu cat mai multe articole de calitate.

*Articolul Andreei. 

P.S. Daca ajungeti la Webstock sa nu ratati after party-ul. Atat va spun 😉

P.S.2. Au trecut doua zile de la Webstock 2016 si mie deja imi lipseste, nu am putea sa facem un Webstock 2016 v. 2.1?