Legatura dintre mancare, blogging si intalniri | Sau cum s-a vazut Food Bloggers 2016 de la mine

Vineri am fost la Food Bloggers 2016 si am invatat cate ceva despre cum sa lucrezi cu brandurile si am vazut lumea bloggerilor de food din interior. Evenimentul m-a prins intr-o zi buna si eram putin pus pe distractie, asa ca am facut o legatura intre ceea ce se discuta la conferinta si intalnirile.

Pe la ora 10 am inceput sa vorbim despre Working with Brands, moment in care eu mi-am dat seama ca nu-mi merge netul pe telefon si tare mult mi-as fi dorit ca in acele momente sa fi fost despre Working with Wi-Fi. 

Bloggeri prefera sa fie scosi din zona lor de comfort. Trebuie sa recunosc, si mie imi place atunci cand vine cineva si imi spune hai sa incercam treaba asta noua, dar de aici pana la a sta fara net jumatate de zi e cale lunga.

Fiecare industrie cu nebunii ei. 

Prin agentiile de la noi exista si oameni care cer bloggerilor, pe langa datele de trafic, si parola de la Analytics. Asta e la modul Hey, I just met you, and this is crazy, give me your password. 

Nu stiu daca are vreo legatura, dar in pauze ma plimb cu o cana alba plina de cafea in mana. Ceilalti imi spun ca imi mai trebuie un halat alb si ar fi o scena d-aia din filmele cu nebuni. Trebuie sa recunosc, cred ca ar avea succes un vlog facut de la o conferinta in care alerg oamenii pe holuri si ii intreb Parola, care e parola?

Dupa inghetata si doua cani de cafea nu e ok sa mai desfaci si o cola, just saying.

Spuneam mai sus ca in blogging e ca in dating. 

  1. Fii selectiv. Valabil in ambele cazuri?
  2. Sunt momente in care brandurile impun limite. Adica e ca atunci cand tipa iti spune ca nu vrea Netflix & Chill din prima seara ca are si ea torrent acasa.
  3. Sunt situatii in care clientul schimba brief-ul pe ultima suta de metri, eventual sa il schimbe cu doua trei ore inainte de intalnirea pentru prezentarea proiectului. Treaba asta e ca Photoshop-ul pe Facebook. O vezi, stabiliti locul intalnirii si dupa o cauti disperat cu poza de la profil si te miri ca nu o gasesti.
  4. Daca nu te baga in seama, trebuie sa insisti. Adica te duci la agentie si bati la usa. In cazul celalalt nu stiu cat de ok e sa mergi la ea acasa si sa-i bati la usa.
  5. Chiar daca e nevoie de trafic, calitatea conteaza in cele din urma. Pe blog se refera la cititorii care se intorc la tine si dupa ce au citit un articol. In relatii se refera la persoanele pe care nu trebuie sa le inchizi in casa ca sa va vedeti si a doua zi.
  6. Ultima recomandare pentru blogging/dating ar fi… Daca o faci o data, de doua ori, de trei ori, te prinde. 

Ca sa nu credeti ca oamenii naspa exista doar intr-un anumit loc, exista si bloggeri care iau comunicatul de presa copy & paste. Scuza lor fiind ca “daca l-ati scris bine”. Bineinteles, generalizarile nu sunt ok si exista bloggeri care isi fac treaba bine si nu se duc la evenimente doar de dragul de a se trece pe o lista de prezenta.

Piesa de rezistenta a acestui articol este acest adevar general valabil in lumea blogging-ului si in cea a industriilor in care oamenii se plang ca nu sunt bagati in seama. Am vazut foarte multi oameni care se plang ca nu ii baga nimeni in seama, ca vor si ei colaborari, etc. Apoi vine intrebarea aia “tu vrei, dar… ai intrebat pe cineva de asta”, raspunsul fiind de foarte multe ori nu.

Asa ca, dragi bloggeri, fie ca e vorba de relatii sau blogging, trebuie sa stiti un lucru. Agentia nu vine sa-ti bata la usa, exact asa cum nici tipa nu te intreaba daca esti sigur acasa si daca poate sa vina si ea cu tine.