Atac de Ziua Nationala – Bastille Day (2016) | recenzie

Introducere | Atac de Ziua Nationala – Bastille Day

Este un film care are o actiune buna si din pacate destul de realista. Spun asta deoarece scenele te fac sa te intrebi daca asa ceva este posibil in realitate si daca poti, cu adevarat, sa previ aceste lucruri. Pe langa cadrele de actiune si glumele care duc filmul la granita dintre actiune si comedie, avem parte si o lectie importanta de manipulare a maselor si vedem care pot fi efectele relelelor sociale si a televiziunilor. Daca te-ai intrebat vreodata cat valoreaza un hashtag, trebuie sa vezi acest film si vei afla.

atac de ziua nationala

Rezumat | Atac de Ziua Nationala – Bastille Day

Michael Mason este un hot de buzunare care incearca sa faca un ban cinstit prin Paris. Startul actiunii este dat de momentul in care acesta fura o geanta care contine ceva mai mult decat un portofel, un telefon si ceva bani. Asa ca ajunge sa fie urmarit de CIA si de politia din Paris. Astfel, Michaelil intalneste pe Sean Briar si impreuna cu acesta trebuie sa dovedeasca faptul ca este nevinovat.

atac de ziua nationala

Opinii | Atac de Ziua Nationala – Bastille Day

Imi place mult ca filmul are de toate, ai parte de actiune, comedie si o doza de mindfuck. Scenariul este foarte realist si te pune pe ganduri. Te gandesti  care sunt sansele ca asa ceva sa se intample in realitate si speri ca n-ai sa fi prin preajma daca asa ceva chiar se va intampla. Pe langa asta, actorii au jucat foarte bine rolurile si pentru o ora si 30 de minute te simti ca si cum ai face parte din revolta care a pornit de la un hashtag.

Care e treaba cu hashtag-ul? Nu o sa intru in detalii pentru ca ar insemna sa dau spoilere, dar pot sa va spun ca pe langa partea de actiune si de comedie din film, avem parte de o lectie de psihologie a maselor foarte buna. Invatam ca masele de oameni sunt foarte usor de manipulat daca le dai imboldul necesar si ca internetul si retelele sociale sunt cele mai puternice arme atunci cand ai nevoie de sprijin masiv pentru indeplinirea unui obiectiv.

Regizor: James Watkins.
Scenariu: Andrew Baldwin.
Actori principali: Idris Elba, Richard Madden, Kelly Reilly.