Gods of Egypt – Zeii Egiptului (2016) | recenzie

Introducere | Zeii Egiptului

zeii egiptuluiGods of Egypt este un film despre rivalitatea dintre doi zei, Horus si Seth. Cel din urma fiind vizibil deranjat de faptul ca nepotul sau, Horus era preferatul lui Osiris si avea sa primeasca Egiptul hotaraste sa ia atitudine. Pe parcursul filmului apar mai multi zei printre care se numara: Ra, Thoth si zeita iubirii, fiecare jucandu-si rolul in calatoria pe care Horus o are de facut pentru a-si recupera puterile.

Dupa ce am vazut trailerul ma asteptam ca filmul sa fie doar unul de actiune si cu multe batai foarte bine regizate. Ei bine, nu a fost asa. A avut de toate, de la momente in care am ras datorita glumelor foarte bine strecurate printre randurile scenariului, la momente romantice care duc cu gandul la faptul ca iubirea invinge intotdeauna.

Rezumat | Zeii Egiptului

zaya zeii egiptului

Actiunea filmului incepe atunci cand Seth (G. Butler) reuseste sa puna stapanire pe Egipt. Cu Osiris infrant de acesta si Horus intr-o stare foarte grava, soarta Egiptului cade in mainile lui Bek, un tanar hot indragostit de Zaya, o incantatoare prezenta feminina. Intr-un Egipt unde domnea din nou haosul, conflictul si sclavia, Bek trebuie sa gaseasca o cale pentru a-i inapoia ochii lui Horus si de a-l convinge pe acesta sa se intoarca pentru a-l infrange pe nepotul sau. Cu Seth care devenea din ce in ce mai puternic si Horus care nu reuseste sa isi gaseasca drumul, soarta egiptenilor pare din ce in ce mai nesigura.

Pe parcursul filmului, avem parte de multe scene de actiune, dar si de scene care redau atmosfera Egiptului din vremea cand piramidele erau construite de sclavi. De retinut este faptul ca Bek nu credea in nici un fel de zeitate si nu voia sa ii respecte pe acestia, dar ajunge sa se alature razboiului pe care Horus il purta pentru recuperarea tronului datorita iubirii pe care i-o purta Zayei.

zeii egiptului zeita iubirii

Opinii | Zeii Egiptului

Pe langa povestea care reuseste sa te captiveze pe toata durata filmului, avem parte de foarte multe efecte speciale si scene de lupta care reusesc sa iti atraga atentia inca din primele minute ale filmului, mai ales daca alegi sa-l vezi in format IMAX la cinema.

Efectele vizuale sunt foarte bune, Seth si Horus par ca sunt scosi dintr-un joc video si pusi pe ecranul cinematografului. Dupa ce am vazut filmul, nu m-ar mira ca in urma lui sa apara si un joc video si cu siguranta l-as incerca. Filmul este perfect din punct de vedera vizual. Pentru un buget 140 de milioane de dolari nici nu ma asteptam la mai putin. Scenele de lupta au o coregrafie foarte buna, iar muzica te ajuta sa intri mai bine in starea pe care ti-o da filmul.

Exista o scena care mi-a placut foarte mult, cea in care este aratata poarta spre viata de apoi unde cel decedat trebuie sa ofere aur ca sa-si cumpere un loc in eternitate. De asemenea, filmul reuseste sa te introduca in atmosfera Egipteana unde zeii erau cele mai importante personalitati.

Am fost surprins de film. Acest lucru poate se datoreaza si faptului ca l-am vazut la cinema in format IMAX si toate efectele speciale aratau de foarte multe ori mai bine decat pe un ecran mic al unui monitor. Dar cu toate acestea, nu pot sa nu remarc si faptul ca povestea romantica din film a ocupat o parte semnificativa din scenariu si astfel a reusit sa impace toate cateogoriile de public care erau prezente in sala de cinema.

Regizor: Alex Proyas.
Scenaristi: Matt Sazama, Burk Sharpless.
Actori principali: Brenton Thwaites, Nikolaj Coster-Waldau, Gerald Butler, Courtney Eaton.