Cum a fost la Social Media Summit

Dupa cum v-am anuntat, vineri am participat Social Media Summit 2016.

Pe scurt despre eveniment: am cunoscut bloggeri, m-am intalnit cu cei pe care ii stiam deja, am recunoscut ca sunt un taran si am mai aflat cate ceva despre social media si blogosfera.

Primul eveniment din 2016 dedicat bloggerilor a reusit sa se ridice la asteptarile mele si sa aduca pe scena oameni relevanti din industria online.

Cateva lucruri de retinut de la Social Media Summit 2016

1. Urmeaza un nou val in Social Media. Cuvantul cheie al anului 2016 va fi profesionalizare, fata de entuziasm care a fost in ultimii ani. (Mugur Patrascu)
2. Campaniile cu vedete au un drum scurt, iar cele pe termen mediu si lung se fac cu o echipa de oameni relevanti pentru domeniu. (Cristian Manafu)
3. Cea mai buna metoda de a ajunge la cineva in scop profesional este email-ul. (Cristian Manafu)
4. Incearca sa iesi din multime si sa faci lucruri care nu au mai fost facute pana acum. (Nir Refuah)

S-a vorbit si despre sens. Adica, pentru a face ceva in online, actiunile tale trebuie sa aiba un sens si sa-ti stabilesti un plan inainte de incepe o campanie.

La finalul evenimentului a fost facut si topul celor mai influenti bloggeri din 2015 pe care il poti vedea aici. Surpriza! Cristian China a luat pentru al 3-lea an la rand locul 1 in topul bloggerilor care lucreaza cu agentiile.

Mi-a placut faptul ca fiecare discurs avea si o nota de personal in el. Adica oamenii aia vorbeau despre experienta lor si nu parea totul rupt dintr-o carte. Ce nu mi-a placut a fost discursul lui Chef Foa (sper ca nu-l cheama chiar asa). Ideea e ca nu prea am inteles ce a spus el pe acolo, parea ca vorbea despre o idee, apoi trecea la alta. Dar ca sa nu fiu prea critic acum, o sa spun ca n-a vorbit pe limba mea.

Ce as vrea sa vad anul viitor la Social Media Summit:

Topurile cu cei mai influenti bloggeri din anul 2015 au reusit sa starneasca o dezbatere cu privire la ce inseamna si ce nu inseamna sa fii blogger. Teo Trandafir e blogger? Eu cred ca nu. De ce? Ei bine, formatul teotrandafir.ro este exact acelasi pe care il are si un ziar de cancan si pe langa asta, chiar ea isi denumeste site-ul Revista Teo.

Ca sa ma intorc la subiect, anul viitor as vrea sa vad o delimitare mult mai clara a niselor in topuri. Pe langa nisele care au fost prezentate anul acesta, as vrea sa le vad si pe cele de cultura (arta, literatura, arhitectura, muzica), dar si o nisa dedicata fotografiei.

In concluzie, Social Media Summit 2016 a fost un eveniment reusit si sunt sigur ca toti cei care au participat au plecat cu o viziune putin schimbata asupra modului in care ar trebuie sa se prezinte in online in anul 2016. Trebuie sa retinem faptul ca lumea din online se afla si se va afla intr-o continua schimbare. Pentru a rezista cat mai mult, atat brandurile, cat si bloggerii trebuie sa se adapteze si sa tina pasul cu noutatile si cu retelele sociale.

Felicitari revistei Biz pentru acest eveniment si astept sa ne vedem si anul viitor.