Ave, Cezar! (2016) | recenzie

Introducere | Ave, Cezar!

hail, caesar

Desi filmul poarta numele de Ave, Cezar!, acesta este, de fapt, despre industria cinematografica si prezinta intr-un mod realist problemele prin care actorii, producatorii si regizorii trec atunci cand se afla pe platoul de filmare, dar si in afara acestuia.

Dupa prima parte a filmului vei avea impresia ca ai nimerit intr-o sala unde se face vizionarea concomitanta a trei sau mai multe filme. Asta e de bine pentru ca, asa cum v-am zis, este un film despre cum se fac filmele. Aceasta este si povestea principala a filmului, urmata de problemele ce apar in timpul filmarilor pentru Ave, Cezar! unde Baird Whitlock (George Clooney) este actor principal. Eddie Mannix este responsabil cu reputatia lui Baird si pe parcursul filmului se confrunta cu situatii care ar putea pune punct carierei de actor a acestuia, dar va voi lasa pe voi sa aflati daca reuseste sa rezolve toate problemele sau nu.

Scurt rezumat | Ave, Cezar!

Actiunea filmului se petrece undeva prin anii 1950 si are in centrul atentiei povestea lui Eddie Mannix (Josh Brolin), un producator de filme care trebuie sa se asigure ca imaginea vedetelor de la Hollywood nu este afectata de droguri, aventuri, etc si sa rezolve alte probleme ce apar pe platourile de filmare sau in viata starurilor.

Ave, Cezar

Pe langa povestea lui Baird Whitlock, avem parte si de aparitia lui Scarlett I. Johansson in rolul DeeAnnei Moran, dar si a unui cowboy care le are bine cu pistoalele, cantatul si calaritul, dar nu si cu vorbitul. DeeAnna isi construieste o imagine de actrita cuminte, dar momentul in care ramane insarcinata si tatal copilului nu e ceva sigur ii pune in pericol imaginea si este tot de datoria lui Mannix sa rezolve aceasta probleme. Cat despre cowboy-ul nostru care nu prea le are cu vorbitul, trebuie sa spun ca au gasit un mod foarte amuzant de a-i rezolva problema si vei afla in curand la cinema deoarece filmul are premiera pe 19 februarie.

Opinii |  Ave, Cezar!

In opinia mea, Ave, Cezar! are tot ce-i trebuie pentru a fi un film amuzant si te invata cate ceva despre lumea cinematografica. Desi uneori pare ca scenele difera prea mult intre ele, regizorul si cenaristii au grija ca povestea principala sa nu se piarda pe parcurs si ai toate sansele sa pleci de la cinema cu zambetul pe buze, dar si intrebandu-te cate filme ai vazut.

Scenele de la filmari in care actorii gresesc, incurca replici sau par ca au ajuns pe acel platou de filmare din intamplare reflecta ceea ce se intampla in industria filmului atunci cand te lovesti de probleme asemanatoare sau ai un rol care nu ti se potriveste deloc.

In concluzie, Ave, Cezar! ne demonstreaza ca un film despre cum se fac filmele poate fi amuzant si ca industria cinematografica e mult mai mult decat studiouri de filmari.

Cateva detalii bonus:

Directori: Ethan Coen, Joen Coen.