Cei 8 odioşi – The Hateful Eight (2016) | recenzie

Cei 8 odioşi este cel mai nou film al lui Quentin Tarantino. Acesta oferă spectatorilor acțiune îmbinată cu umor și te face să fii atent la ecran timp de 187 de minute. Unii ar putea spune că e cam lung. Dar deja ne-am obișnuit cu filmele care durează mai mult de două ore după Django Unchained care avea o durată de 165 de minute și Pulp Fiction 154.
Cei 8 odioşi
Acțiunea filmului are loc în ținutul din Wyoming la câțiva ani după Războiul Civil. John Ruth (Kurt Russell) și Daisy Domergue (Jennifer Jason Leigh) se îndreaptă spre orașul Red Rock. Acolo, Ruth (poreclit călăul) plănuiește să o ducă pe Domergue în fața justiției. De ce? Dacă ți-aș spune aș strica toată distracția. Viscolul nu le face călătoria mai ușoară și pare că recuperează câteva ierni pierdute. De aici a apărut și replica nimeni nu vine aici fără un motiv aș naibii de bun. Aceștia reușesc să găsească adăpost într-un loc unde sunt întâmpinați de patru personaje puțin mai neobișnuite. De aici te voi lăsa să mergi la cinema ca să afli despre ce e vorba pentru că nu vreau să-ți dau vreun spoiler.

Mi-a plăcut modul în care Quentin Tarantino a ales să creeze personajele. Acestea, împreună cu decorul crează o atmosferă cu care ne-am obișnuit pentru acest gen de filme Western. Dialogul și relațiile dintre personaje îmbinate cu acțiune și umor, dar și suspans sunt elementele care reușesc să te țină atent pe toată durata filmului. Trebuie să recunosc, și mie mi s-a părut că durează cam mult. Dar, odată ce filmul a început să ruleze nu am mai simțit cum a trecut timpul și am fost prins în acțiune până la final.

Era să uit, înainte de a viziona filmul m-a amuzat foarte mult traducerea titlului. Încă nu-mi dau seama cum au ajuns de la The Hateful Eight la Cei 8 odioşi. Dar acum, după ce l-am văzut am câteva idei despre motivele pentru care titlul a fost tradus așa.

Acestea fiind spuse, te invit să-i vezi pe cei opt odioși la cinema pentru că online sau din fața unui monitor nu vei avea aceeași experiență. Filmul este distribuit de Cineforum și intră în cinema pe 15 ianuarie.

P.S. m-a cam lăsat fără cuvinte,  nu credeam că pot sta trei ore la un film fără să mă plictisesc.

Director: Quentin Tarantino.
Scenarist: Quentin Tarantino.