De Crăciun fii mai bun sau DOAR de Crăciun fii mai bun?

Nu e nici un secret că în fiecare an Crăciunul e transformat într-o sărbătoare comercială. Cadourile devin o obligație și cât costă contează mai mult decât cum sunt oferite.

De Crăciun se mănâncă mult și se trăiește puțin. Masa e plină, sentimentele pot aștepta și până după felul doi… trei… tort sau încep pe la a treia sticlă de vin. Doar că până atunci s-ar putea să nu mai fie pentru cine trebuie.

Așa cum nu trebuie să ne iubim mamele doar de două ori pe an, nici bunătatea nu trebuie oferită doar o zi pe an. Dacă dai un cadou pentru că te simți obligat să faci asta, mai bine nu-l mai dai, nu despre asta e Crăciunul. Nu e vorba de etichete, branduri și prețuri. E vorba despre lucrurile de care ne bucurăm împreună.

În ultimul timp Crăciunul și-a pierdut magia. Colindătorii se transformă în cerșetori și se uită urât la tine dacă le dai bani prea puțini. Oamenii se calcă prin magazine ca să prindă ultimul bax de bere la reducere. Copiii strâmbă din nas dacă primesc un măr și nu e pe spatele unui telefon. Pe scurt? Nu contează ce oferi, contează cât oferi.

Să nu uităm de mâncare și de băutură. În perioada Crăciunului ambulanțele luminează orașul mai mult ca luminițele păstrate de acum doi ani și tot mai mulți ajung să își petreacă sărbătorile la urgențe. La știri se vorbește doar despre prețul brazilor, artificii, defrișări și prezintă un fel de hartă în timp real a celor care ajung la spitale din cauză că nu s-au oprit la primul porc mâncat. Nimic despre ceea ce ar trebui să însemne Crăciunul și cu siguranță, dacă vei da televizorul pe vreun program de știri, veștile pozitive vor fi mai absente ca sinceritatea la un politician.

Bucuria (nu bomboanele, deși ciocolata ne face fericiți) nu se cumpără de la magazin. E home made.