Crimson Peak (2015) | recenzie

crimson peakCrimson Peak este un film romantic gotic, dar care are și elemente de horror. Personal nu m-a făcut să sar din scaun sau să arunc floricelele pe cei din jur, dar au fost în sală și persoane care ar fi vrut să nu doarmă singure în noaptea aia.

Edith Cushing sau Mia Wasikowska, fata unui om de afaceri american, are o pasiune pentru scris și pentru fantome. Filmul începe cu adevărat atunci când îl întâlnește pe Sir Thomas Sharpe (Tom Hiddleston) și cucerită de acesta acceptă să se mute cu el într-un conac din Anglia. Aici o descoperim și pe Lady Lucille Sharpe (Jessica Chastain), sora lui Sir Thomas Sharpe, dar și misterele pe care le ascunde vechiul conac din Crimson Peak.

Am apreciat foarte mult la film decorurile, costumațiile și modul în care este redată atmosfera epocii: de la modul în care erau decorate camerele conacului, la luminile și umbrele care te fac să trăiești acțiunea împreună cu actorii. Există momente în care te întrebi ce ai face dacă ai fi în locul lor. Toate acestea lucrează împreună pentru a da un efect cât mai realist al poveștii dintre Sir Thomas Sharpe, sora sa și Edith.

În schimb, elementele horror nu m-au impresionat deoarece erau destul de previzibile și era genul ăla de horror vizual cu care te obișnuiești după câteva filme. Dar pentru mine, Crimson Peak a mai mult fost o poveste de dragoste în care misterul e la el acasă. Deși uneori firul narativ te face să intuiești ce urmează pentru că seamănă cu povestea aia clasică în care tipa e prinsă între iubirea ei din copilărie și un străin misterios care apare în viața ei când nu se așteaptă, filmul este per total unul bun și îți recomand să-l vezi la cinema.

Regizor: Guillermo del Toro
Scenariul: Guillermo del Toro și Matthew Robbins
Actori principali: Mia Wasikowska, Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Charlie Hunnam și Jim Beaver