10 lucruri pe care le-am învățat la conferința Metode accesibile de promovare 

Așa cum ai văzut și la mine pe Facebook, marți am fost la conferința Metode accesibile de promovare organizată de PR2Advertising.

promovare

Pe lângă faptul că a fost o bună ocazie pentru networking, am rămas și cu lucruri interesante de la speakeri și pe unele dintre ele am început deja să le aplic. Iar ca să nu scriu o poveste lungă și plictisitoare, voi face o listă cu 10 lucruri pe care le-am învățat la conferință:

1. Nu mă interesează pe cine cunoști, spune-mi cine te cunoaște (Răzvan Nicolescu). Asta m-a făcut să privesc totul dintr-o nouă perspectivă pentru că de cele mai multe ori dăm din coate în stânga și în dreapta să cunoaștem cât mai mulți oameni și în goana asta uităm să păstram legătura cu ei. Astfel că, în final, ajungem să colecționăm doar cărți de vizită și prieteni pe Facebook.

2. Networking-ul nu se face doar în timpul evenimentului, sau mai bine zis: există mai multe etape ale networking-ului. Cea mai importantă etapă se numește follow-up și presupune să intri în contact cu persoanele cu care ai făcut schimb de cărți de vizită și după ce evenimentul s-a încheiat.

3. Nu cere imediat ceva. Laura Pascu, speakerul de care mi-a plăcut cel mai mult la această conferință ne-a spus că relațiile de lungă durată nu se construiesc prin a cere imediat ceva, ci mai degrabă trebuie să îți faci timp pentru a cunoaște jurnaliștii și persoanele cu care colaborezi.

4. Jurnaliștii vor știri. Dacă vrei să apari într-un ziar trebuie să faci o știre, nu e de ajuns să spui că directorul unei companii a ieșit din casă la 10 dimineața, dar se transformă într-o știre dacă directorul companiei a ieșit din casă la 10 dimineața ca să alerge un maraton de 10 km pentru a susține o cauză umanitară, deși el are 65 de ani.

5. Atunci când trimiți o știre sau o propunere de colaborare către un jurnalist sau către o agenție trebuie să te adaptezi modului în care aceștia comunică. Dacă toate articolele lui sunt scurte, trimite-i cât mai scurt ce ai de zis, iar dacă el preferă un mod de abordare mai prietenos, nu-i scrie cu dumneavoastră.

6. Adrian Enache ne-a arătat că mediul online ne oferă avantajul de a fi mai aproape de public la prețuri foarte mici, uneori nu îți ia decât 10 euro ca să ajungi la un public de câteva milioane.

7. Uneori nu e de ajuns să știi lucruri, ai nevoie și de curaj. Ai nevoie de curajul de a încerca ceva nou și de a investi timp într-o idee.

8. Ca să ai impact în social media trebuie să promovezi inteligent.

9. Atunci când un jurnalist îți cere ceva acum, ce vrea el să zică e că are nevoie de acel ceva acum 5 minute și ai face bine să te grăbești pentru că, în caz contrar, vei fi înlocuit cu altcineva.

10. Publicarea unei cărți nu e așa de ușoară, iar dacă o faci pentru a te poziționa ca specialist într-un domeniu trebuie să ai câteva sute de cărți pe care să le trimiți persoanelor influente din acel domeniu și să le faci cadou la evenimente.

Felicitări echipei PR2Advertising pentru un eveniment reușit!