10 motive pentru care blogul sau afacerea ta trebuie să aibă pagină de Facebook

pagina de facebook

Trebuie să recunosc, când mi-am făcut blogul am zis că nu am nevoie eu de pagină de Facebook pentru că am crezut că nu ajută la nimic și că pot să dau share articolelor și cu pagina personală.

La scurt timp și din discuțiile cu ceilalți bloggeri, dar și a articolelor citite mi-am dat seama că o pagină de Facebook aduce foarte multe beneficii blogului și afacerii tale și se diferențiază prin multe elemente de un profil personal. În continuare o să vorbesc despre 10 motive pentru care trebuie să ai o pagina de Facebook.

1. Cine nu are Facebook în ziua de azi? – Toată lumea e pe Facebook, dacă te străduiești puțin să cauți chiar și pisica vecinului e acolo. Facebook are 8 milioane de utilizatori doar în România și poate fi o sursă importantă de trafic pentru blogul sau site-ul tău.

2. Vizibilitate – Ce mod mai bun de a crește vizibilitatea unei afaceri dacă nu prezența pe Facebook și pe celelalte rețele sociale? Chiar dacă ai deja o pagină personală unde distribui articolele și materialele postate, o pagină de Facebook vine în ajutorul tău și te ajută să atingi un număr mult mai mare de oameni.

3. Nu există limită pentru like – Dacă pentru o pagină personală există o limită de 5.000 de prieteni, pagina de Facebook are posibilitatea de a primi un număr nelimitat de like-uri, în România pagina cu cele mai multe like-uri are deja aproximativ 12 milioane.

4. Oamenii știu pentru ce dau like – Spre deosebire de profilul tău unde ești prieten și cu oameni care nu au aceleași interese ca tine, unde prin listă se numără și colegi de generală sau liceu care acum activează în domenii cu totul diferite de al tău, pe pagina de Facebook vei primi like-uri de la oamenii care sunt direct interesați de lucrurile despre care scrii sau de produsele și serviciile pe care le oferă compania ta.

5. Un like, o declarație – Uneori un like face cât o declarație. Acesta spune îmi place pagina ta și îți dau un like pentru că vreau să mai vin pe aici și să văd ce postezi. Cu profilul personal te poți împrieteni cu cineva datorită unor motive obiective, de exemplu pentru că ați fost colegi la facultate sau la locul de muncă și de multe ori mesajul tău poate să nu ajungă la publicul tău țintă.

6. SEO – Există articole pe internet care spun că cei de la Google folosesc, pe lângă produsele proprii, și Facebook și Twitter pentru a îmbunătăți rezultatele de căutare.

7. Poți da like celorlalte pagini – Atunci când dai like unei alte pagini de Facebook arăți tuturor care sunt interesele tale și acea pagină poate să îți dea și ție like, astfel vă veți promova reciproc. Acesta este un lucru recomandat pentru paginile care reprezintă domenii care se completează reciproc, de exemplu pagina unei companii de web hosting cu cea a uneia de web developing.

8. Post planner –  Trăim într-o eră a vitezei și adesea suntem prinși în activitățile noastre și nu avem timp să postăm de fiecare dată la ore fixe articolele pe care le scriem sau care promovează afacerea noastră. Post planner vine în ajutorul nostru și ne oferă posibilitatea de a seta din timp ora și ziua în care vrem ca o informație să fie distribuită.

9. Facebook Insights – Prin intermediu acestei funcții poți vedea informații despre publicul tău pe care nu ai putea să le vezi folosind o pagină personală. Printre acestea se numără și totalul click-urilor pe care le-au primit postările tale, locația publicului tău în funcție de țară, dar și sexul acestuia.

10. Facebook Ads și Promote Posts – Pentru ca pagina ta sau o postare să ajungă la cine trebuie, Facebook a introdus aceste două funcții prin care, contra unei sume de bani îți poți promova postările și pagina. Acest lucru este foarte util mai ales în campaniile de promovare pe care le desfășori prin intermediul paginii.

Dacă ți-a plăcut articolul te invit să dai like paginii mele de Facebook.