Agentul de la U.N.C.L.E (2015) – recenzie

U.N.C.L.EAm văzut multe filme cu spioni și pot spune că Agentul de la U.N.C.L.E prezintă lumea lor secretă diferit față de celelalte pe care le-am vizionat. Trebuie să recunosc că la început mi se părea un film destul de slab, dar după primele 15-20 de minute mi-am schimbat părerea.

Filmul este adaptat după serialul Agentul de la U.N.C.L.E care era la TV în anii 1960 și acțiunea se petrece pe la începutul anilor 60`. Acesta prezintă concurența dintre agenți de la KGB și CIA pentru a opri o organizație criminală internațională. Arme nucleare, tehnologie avansată, dar și atmosfera de după cel de-al doilea Război Mondial redată destul de bine.

Personal nu mi s-a parut un film de acțiune tipic în care băieții buni nu omoară pe nimeni și te miri cum de se întoarce baiatul rău de la începutul filmului pe la mijlocul lui și le strică planurile. Momentele de acțiune sunt realiste și echilibrate, nu e un film care să te adoarmă, dar nici unul care să te facă să sari din scaun, poate în câteva scene datorită râsului.

Mi-a plăcut foarte mult modul în care regizorul a construit relațiile între cei doi agenți și persoanjul feminin din film, Gaby. Sunt câteva momente în film care te duc cu gândul undeva și fix când te aștepți mai puțin (sau să se întâmple ceva) e un twist care te amuză.

Napoleon Solo și Illya Kuryakin primesc misiunea de a ne face să râdem într-un film care îmbină acțiunea cu comedia. Pe lângă astea, mi s-a parut că Napoleon Solo aduce puțin cu Neal din White Collar datorită tehnicilor folosite și a trecutului asemănător, aș spune mai multe despre corelația asta, dar ar însemna să dau spoilere și trebuie să vezi și tu filmul la cinema.

Regizor: Guy Ritchie
Scenariu: Guy Ritchie, Lionel Wigram, Jeff Kleeman, David C. Wilson
Producători: Steve Clark-Hall, John Davis, Jeff Kleeman, Lionel Wigram